Rok 2021 bude pre nás z pohľadu budúcnosti veľmi dôležitým rokom.
Na Slovensku sa po 10 rokoch uskutoční
sčítanie obyvateľov, domov a bytov.
Prvýkrát bude výlučne elektronické a integrované.
Sčítanie obyvateľov bude prebiehať
od 15. februára 2021 do 31. marca 2021.
Obyvateľ sa elektronicky sčíta sám.
Viac info nižšie alebo na www.scitanie.sk
Integrované a elektronické sčítanie prináša mnohé výhody:
Zúčastniť sa sčítania je právom a zároveň zákonnou povinnosťou každého obyvateľa Slovenskej republiky. Pre účely sčítania sa obyvateľom rozumie každý, kto má v Slovenskej republike trvalý, prechodný alebo tolerovaný pobyt.
Obyvateľ sa sčíta sám alebo s pomocou blízkej osoby prostredníctvom počítača, tabletu alebo mobilu s pripojením na internet. Sčítací formulár bude dostupný na webovej stránke www.scitanie.sk alebo sa obyvateľ sčíta cez mobilnú aplikáciu.
Ak sa nemôžete sčítať sami, poproste blízku osobu alebo rodinného príslušníka, aby Vám pomohli so sčítaním sa. V prípade akýchkoľvek otázok využite našu infolinku 02/20 92 49 19.
Všetky údaje, ktoré obyvateľ počas sčítania do formulára uvedie, sa musia vzťahovať k rozhodujúcemu okamihu sčítania, teda k 1. januáru 2021.
Počas Sčítania obyvateľov, domov a bytov 2021 bude zachovaná maximálna možná ochrana osobných údajov. Všetky získané údaje budú zabezpečené a chránené pred zneužitím.
Prináša nenahraditeľné informácie o stave spoločnosti, o jej demografických, sociálno-ekonomických a kultúrnych štruktúrach, o životných podmienkach obyvateľov a ich bývaní.
Nemôžete sa sčítať sami ani s pomocou blízkej osoby? Navštívte kontaktné miesto, kde Vám náš asistent rád pomôže: - v našej obci: Obecný úrad Horné Naštice, (Tel.: 038 7684120)
Leták na stiahnutie:
Z dôvodu opatrení v súvislosti s obmedzením šírenia
koronavírusu COVID 19
obec Horné Naštice pristúpila k dočasnému obmedzeniu osobného kontaktu so stránkami na obecnom úrade.
Až do odvolania budú vybavené len súrne záležitosti po telefonickom dohovore s pracovníčkou OcÚ.
V prípade potreby nás môžete kontaktovať prostredníctvom e-mailu :
ocu@obechornenastice,sk,
alebo na tel.čísle 038/7684120, 0917 871 778
Obmedzenie platí od 03.02. 2021 do odvolania.
Jozef Hedera,
starosta obce Horné Naštice
Mesto Bánovce nad Bebravou neplánuje najbližší víkend 13. – 14. 2. 2021 otvárať odberné miesta v takom rozsahu ako doposiaľ. V zmysle zabezpečenia pretestovania a získania certifikátu bude možné využiť viaceré mobilné odberové miesta (MOM) v meste.
Podľa dostupných informácií budú prevádzkované nasledovne:
MOM v Nemocnici Agel Bánovce, Hviezdoslavova 23 (zboku nemocnice):
PONDELOK až PIATOK: 8:00 – 14:00 h.
- na objednanie cez portál korona.gov.sk, čas pridelí systém automaticky (vybrať si z ponuky Antigénové testovacie miesto: Nemocnica AGEL Bánovce).
(prevádzkovateľ: Nemocnica Agel Bánovce, s. r. o.)
MOM v areáli Kultúrneho domu Horné Ozorovce, Horné Ozorovce č. 35:
UTOROK až NEDEĽA: 8:00 – 18:30 h. (prestávka 11:45 - 12:30 h., posledný odber 17:50 h.)
– na online objednávku prostredníctvom stránky korona.gov.sk. (vybrať z ponuky Antigénové testovacie miesto: Emergency Support, Bánovce nad Bebravou);
- aj bez objednania.
(prevádzkovateľ: Emergency Support, o. z.)
MOM v Mestskom kultúrnom stredisku, ul. J. Matušku 766/19:
UTOROK až NEDEĽA: 8:00 – 16:00 h. (posledný odber 15:45 h.)
(prevádzkovateľ: MUDr. Anna Urbančoková s. r. o.)
MOM v budove GSK geodetická spoločnosť, priestory Harmoni, ul. SNP 1599/1 (na autobusovej stanici):
PONDELOK až NEDEĽA: 8:00 – 16:00 h. (posledný odber 15:30 h.)
(prevádzkovateľ: RZP, a. s.)
MOM č. 1 na Zimnom štadióne Bánovce nad Bebravou, ul. K štadiónu 1786/10A:
PONDELOK až SOBOTA: 8:00 – 16:00 h. (prestávka 11:30 - 12:00 h., posledný odber 15:45 h.)
(prevádzkovateľ: Váš Lekár, s. r. o.)
MOM č. 2 na Zimnom štadióne Bánovce nad Bebravou, ul. K štadiónu 1786/10A:
PONDELOK až SOBOTA: 12:00 – 20:00 h. (prestávka 15:30 - 16:00 h., posledný odber 19:45 h.)
(prevádzkovateľ: STEFFI, s. r. o.)
MOM v skladových priestoroch PEDRO SK, Trenčianska cesta 1512/67:
PONDELOK až NEDEĽA: 8:00 – 16:00 (prestávka 12:00 - 12:30 h., posledný odber 15:30 h.)
(prevádzkovateľ: Pe-a-ma, s. r. o.)
Ak bude povolená prevádzka ďalších mobilných odberových miest, budeme občanov bezodkladne informovať. Informáciu, či mesto zriadi nejaké dočasné testovacie miesto počas víkendu, prinesieme v priebehu tohto týždňa na stránke mesta www.banovce.sk .
Zdroj: www.banovce.sk
Predseda Lesnej spoločnosti – pozemkové spoločenstvo Horné Naštice, oznamuje všetkým podielnikom spoločnosti, že na základe vyhlášky Úradu verejného zdravotníctva SR č. 13 § 4, ods.1 z 27.01.2021 sa zakazuje usporadúvať hromadné podujatia. Z uvedeného dôvodu sa Valné zhromaždenie podielnikov LS-PS Horné Naštice nebude konať v obvyklom termíne.
Po uvoľnení pandemickej situácie budete včas informovaní.
S pozdravom
Jozef H e d e r a
predseda LS-PS
Kalendárny zvoz SKLA
JANUÁR | FEBRUÁR | MAREC | APRÍL | MÁJ | JÚN |
4 | 1 | 1, 29 | 26 | 24 | 21 |
JÚL | AUGUST | SEPTEMBER | OKTÓBER | NOVEMBER | DECEMBER |
19 | 16 | 13 | 11 | 8 | 6 |
Kalendárny zvoz PLASTOV
JANUÁR | FEBRUÁR | MAREC | APRÍL | MÁJ | JÚN |
15 | 12 | 12 | 10 | 7 | 4 |
JÚL | AUGUST | SEPTEMBER | OKTÓBER | NOVEMBER | DECEMBER |
2, 3 | 27 | 24 | 22 | 19 | 24 |
Kalendárny zvoz PAPIERA
JANUÁR | FEBRUÁR | MAREC | APRÍL | MÁJ | JÚN |
12 | 9 | 9 | 7 | 4 | 1,29 |
JÚL | AUGUST | SEPTEMBER | OKTÓBER | NOVEMBER | DECEMBER |
27 | 24 | 21 | 19 | 16 | 14 |
Motivačné video, ktoré hovorí o tom, čo patrí a čo nepatrí do triedeného zberu skla, ale aj to, čo sa potom stane so správne vytriedeným odpadom.
Video nájdete tu: https://lnk.sk/xqzw (odkaz na YouTube video (otvorí sa v novom okne)
Ak správne triedime, svet je krajší!
Majte na pamäti nasledovné pravidlá a informujte o nich aj svojich občanov:
Trenčiansky samosprávny kraj v spolupráci s dopravcami SAD Trenčín a SAD Prievidza spúšťa od 13. decembra 2020 možnosť cestovania v prímestskej doprave v rámci kraja na časové lístky. Vzhľadom na meniacu sa tarifu v prímestskej doprave, ktorá bude v platnosti rovnako od 13. decembra 2020, tak verejnosť môže cestovať za tie isté ceny ako doteraz, naviac s pridanou hodnotou. Časové lístky budú rozdelené na pásma podľa tarifných kilometrov a sú k dispozícii pre skupiny Celé lístky a Zľavnené lístky. Župa tak prichádza s riešením ako nielen zefektívniť čas cestujúcich pri kúpe časových lístkov, ale aj ušetriť peniaze tých, ktorí si časové lístky obstarajú, pretože v daných dňoch môžu jazdiť neobmedzene.
Odkedy je možné cestovať na časové lístky?
Cestovanie na časové lístky bude spustené od 13. decembra 2020.
Na akom území sa bude dať na časové lístky cestovať?
Cestovanie na časové lístky je možné na celom území Trenčianskeho kraja, a to v autobusoch prímestskej autobusovej dopravy – SAD Trenčín a SAD Prievidza.
Bude sa dať na zakúpené časové lístky cestovať aj v MHD?
Nie, časové lístky platia len pre prímestskú dopravu u dopravcov SAD Trenčín a SAD Prievidza.
Na koľko dní sa dajú časové lístky kúpiť?
Časové lístky sa dajú zakúpiť na 7 dní a 30 dní. Sú tzv. „plávajúce“, tzn., že keď si cestujúci kúpi lístok napr. na 7 dní v utorok, bude naň môcť cestovať nasledujúcich 7 dní do pondelka nasledujúceho týždňa.
Čo je potrebné na kúpu časového lístka? Budú to špeciálne lístky alebo nové „preukážky“?
Časové lístky sa budú dať kúpiť len na čipovú dopravnú kartu dopravcov SAD Trenčín a SAD Prievidza, ktorú buď už vlastníte alebo si ju môžete zaobstarať.
Kde si časový lístok môžem zakúpiť?
Najrýchlejšou a najpohodlnejšou cestou zakúpenia prvého časového lístka je E-shop. Ďalšou možnosťou je jeho zakúpenie priamo v cestovných informačných kanceláriách dopravcov SAD Trenčín a SAD Prievidza. Zakúpenie následných časových lístkov bude možné cez E-shop, v cestovných informačných kanceláriách dopravcov a tiež u vodiča.
Čo to znamená, keď sa časové lístky kupujú podľa prejazdených tarifných kilometrov?
Napríklad: Doposiaľ pasažier cestoval z Prievidze do Novák, čo spadá do tarifného pásma 10 km. Keď si predplatí časový lístok na 10 tarifných kilometrov, môže cestovať na danej trase po dobu platnosti časového lístka bez obmedzenia a súčasne platiť časovým lístkom na akomkoľvek inom spoji do 10 tarifných kilometrov po dobu platnosti časového lístka. V praxi to môže vyzerať aj tak, že v pracovné dni bude cestovať z Prievidze do Novák a naspäť, do práce a z práce, a cez víkend môže cestovať s časovým lístkom napríklad z Prievidze do Nedožier, čo je do 10 tarifných kilometrov.
V akom predstihu si môžem zakúpiť časový lístok?
Časový lístok je možné si zakúpiť v deň cestovania tzn., pokiaľ si ráno kúpite časový lístok v cestovnej kancelárii, môžete naň v ten deň začať jazdiť. Kúpiť si ho môžete aj u vodiča autobusu a hneď naň cestovať. Pokiaľ by si cestujúci chcel obstarať lístok v predstihu, môže tak urobiť buď cez E-shop alebo v cestovných informačných kanceláriách dopravcov SAD Trenčín a SAD Prievidza, a to najskôr 7 dní pred platnosťou 7-dňového časového lístka a 30 dní pred platnosťou 30-dňového časového lístka. Samozrejme, až po 13. decembri 2020.
Čo sa stane, ak mám napr. časový lístok 7-dňový na 10 km a idem dlhšiu trasu?
Napríklad: Cestujúci má zakúpený časový lístok na vzdialenosť 10 tarifných kilometrov a cestuje na vzdialenosť 13 tarifných kilometrov. V takomto prípade sa akceptuje 10 tarifných kilometrov z časového lístka a cestujúci zaplatí cenu lístka na 3 tarifné kilometre, a to buď z dopravnej karty alebo v hotovosti.
Viac informácií nájdete v týchto linkoch:
O Z N A M !!!
Celoplošné testovanie na COVID-19
prebehne v obci Horné Naštice
dňa 31.10. 2020 t.j. v sobotu / len jeden deň/
od 7,00 hod. do 12,00 hod
od 13,00 hod. do 18,00 hod
od 18,30 hod do 21,30 hod
v kultúrnom dome v Horných Našticiach.
Treba si priniesť občiansky preukaz, v prípade detí kartičku poistenca.
Po príchode na miesto odberu budete usmernení o ďalšom postupe.
V záujme plynulého priebehu prosíme aby občania dodržiavali nasledovný harmonogram:
Priebežne Vás budeme usmerňovať miestnym rozhlasom.
Prosíme všetkých občanov aby boli disciplinovaní, dodržiavali pokyny členov odberného miesta.