Skočiť na začiatok | Skočiť na Vrchné menu | Skočiť na hlavné menu | Skočiť na obsah | Skočiť na pätičku
Začiatok
Obsah

Letecké zábery obce Horné Naštice

(odkaz do foto galérie)

Letecký záber obce Horné Naštice (odkaz do foto galérie)

Triedenie odpadu v obci za rok 2019

Porovnanie rokov 2018 a 2019:

Odpady celkom:

  • rok 2018 – 127,66 ton 
  • rok 2019 – 124,72 ton

Z toho:

 

vytriedený odpad:

  • rok 2018 – 26,62 ton
  • rok 2019 – 25,21 ton

 zmesový komunálny odpad:

  • rok 2018 – 81,480 ton   
  • rok 2019 – 83,480 ton

 objemový odpad /kontajner na úrade/:

  • rok 2018 – 19,56 ton
  • rok 2019 – 16,40 ton

Miera triedenia v  roku 2018 – 21,00%    
- poplatok za mieru triedenia v roku 2019 je 10,00 € za tonu

Miera triedenia rok 2019 – 20,21%
- poplatok za mieru triedenia v roku 2020 je 22,00 € za tonu

 

Množstvo odpadu na obyvateľa v roku 2018 – 271,62 kg

Množstvo odpadu na obyvateľa v roku 2019 – 257,15 kg

 

Z porovnania rokov 2018 a 2019 vyplýva, že hoci sa znížila produkcia odpadov, ale sa aj znížila úroveň triedenia, čo má za následok že poplatok v roku 2020 za mieru triedenia sa zvýšil na 22,00 €/tonu.

Z uvedeného dôvodu je potrebné znížiť množstvo zmesového komunálneho odpadu a objemového odpadu tak, aby sme zvýšili mieru triedenia a to dôslednejším triedením.

 

Mierne zlepšenie vidím aj dodaním „kompostérov“, kde je potrebné kompostovať biologicky rozložiteľný odpad.

Občania musia pochopiť, že obec je iba sprostredkovateľom platieb za odpad a nemôže za nezodpovedných obyvateľov doplácať finančné prostriedky z rozpočtu obce.V roku 2020 sme zvýšili poplatok za odpad na 15,- € na občana a keďže všetci máme záujem o nezvyšovanie uvedeného poplatku prosíme Vás, aby ste pristúpili k triedeniu odpadov zodpovedne !

 

Triedený odpad – žlté vrece:

 

KOVY – kovové obaly, konzervy, kovové výrobky a súčiastky, alobal, nápojové plechovky;

PLASTY – čisté stlačené alebo zošliapnuté PET fľaše z nápojov, plastové a mikroténové vrecká, tašky, baliace fólie číre a farebné, polystyrén, tégliky z jogurtov, obaly z CD, obaly z pracích a čistiacich prostriedkov a kozmetiky;

TETRAPAKY – viacvrstvové kombinované obaly z nápojov ako mlieko, smotana, džúsy, víno, pochutiny a iné ...

 

Do žltých vriec nepatrí:

  • kovové obaly kombinované s iným materiálom, kovové obaly obsahujúce zvyšky nebezpečných látok;
  • plasty – mastné obaly so zvyškom potravín, podlahové krytiny, celofán, novodurové rúrky, guma, molitan, obaly z motorových olejov, farieb a pod ...
  • tetrapaky – viacvrstvové kombinované obaly znečistené zvyškami potravín a iné ...

Kovový a železný odpad je potrebné doviesť na dvor Obecného úradu !

OZNAM: Západoslovenská vodárenská spoločnosť - odpočet vodomerov

Západoslovenská vodárenská spoločnosť, a.s. vám oznamuje, že vzhľadom na vyhlásenú mimoriadnu situáciu na území SR v súvislosti s ochorením COVID-19 nebudú zamestnanci našej spoločnosti vykonávať odpočty vodomerov v mesiaci apríl 2020 v obci Horné Naštice.

 

Zákazníci si môžu stav vodomeru odčítať sami a do 20. 4. 2020 nahlásiť odčítačovi na telefónne číslo 0911 044 598 alebo na stránkach www.zsvs.sk nájdete formulár na nahlásenie stavu vodomeru. Zákazníkom, ktorí nám stav vodomeru nenahlásia, bude vyfakturovaná spotreba k 30. 4. 2020 vo výške priemerného množstva vody dodanej za predchádzajúce obdobia.

 

Ďakujem za pochopenie

Usmernenie hlavného hygienika Slovenskej republiky pre verejnosť o karanténe

Osoba, ktorej bola nariadená domáca izolácia, alebo izolácia v zdravotníckom zariadení je povinná počas celej doby karantény (14 dní):

  • sledovať svoj zdravotný stav (náhly nástup aspoň jedného z týchto príznakov: horúčka, kašeľ, dýchavičnosť) a v prípade objavenia sa príznakov bez meškania telefonicky kontaktovať ošetrujúceho lekára a miestne príslušný regionálny úrad verejného zdravotníctva (Číslo mobilného telefónu odborov/oddelení epidemiológie RÚVZ v SR: Trenčín - 0911 989 821) a podrobiť sa odberu biologického materiálu,
  • zostať v domácej izolácii alebo v izolácii v zdravotníckom zariadení (podľa rozhodnutia hlavného hygienika SR alebo regionálneho hygienika),
  • zdržať sa sociálnych kontaktov (napr. návštev kultúrnych, spoločenských, športových alebo iných hromadných podujatí alebo prijímania osôb alebo vykonávania spoločenských aktivít v mieste izolácie),
  • zdržať sa cestovania,
  • zdržať sa účasti na výučbových aktivitách s výnimkou e-learningových foriem,
  • zdržať sa pracovnej činnosti s výnimkou práce v mieste domácej izolácie,
  • zdržať sa akýchkoľvek činností, ktoré si vyžadujú opustiť miesto izolácie alebo prijímať, v mieste izolácie vnímavé osoby.

Ak Úrad verejného zdravotníctva SR alebo príslušný regionálny úrad verejného zdravotníctva nariadi fyzickej osobe karanténu, táto fyzická osoba je karanténu povinná dodržiavať, v opačnom prípade sa podľa zákona č. 355/ 2007 Z. z. dopúšťa priestupku na úseku verejného zdravotníctva a hrozí jej pokuta až do výšky 1659 eur. Zároveň v kontexte uvedeného je potrebné poukázať aj na skutkovú podstatu trestného činu šírenia nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby.

Fyzická osoba je povinná podľa § 51 ods. 1 písm. c) zákona č. 355/2007 Z. z. oznámiť neodkladne ošetrujúcemu lekárovi a regionálnemu úradu verejného zdravotníctva v SR všetky okolnosti dôležité na predchádzanie vzniku a šírenia prenosných ochorení a poskytovať informácie dôležité pre epidemiologické vyšetrenie a posudzovanie ochorení vo vzťahu k vykonávanej práci. Z uvedeného ustanovenia zákona vyplýva, že aj informácia týkajúca sa cestovateľskej anamnézy je dôležitá pre epidemiologické vyšetrovanie a zamlčanie tejto informácie je porušením predmetného ustanovenia a rovnako je to priestupok na úseku verejného zdravotníctva – hrozí pokuta až do výšky 1659 eur.

Číslo mobilného telefónu odborov/oddelení epidemiológie RÚVZ v SR: Trenčín - 0911 989 821

Mgr. RNDr. MUDr. Ján Mikas, PhD.
hlavný hygienik Slovenskej republiky
Utorok, 10 Marec 2020 13:25

ZMOS: Mimoriadne info: Covid-19 (Corona)

Viac informácií o Covid-19 nájdete kliknutím na odkaz nižšie.

https://www.zmos.sk/mimoriadne-info-covid-19-corona.html (odkaz na externú stránku, otvorí sa v novom okne)

OZNAM: Úrad práce - opatrenia

Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Partizánske  prijíma v termíne od 11.3.2020 do odvolania opatrenia, cieľom ktorých je predísť šíreniu infekčných ochorení.

V záujme zníženia rizika prenosu infekčného ochorenia koronavírusom COVID  - 19   žiadame klientov Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny Partizánske, aby dôkladne zvážili osobnú návštevu úradu a na komunikáciu využívali email, telefonický kontakt a poštové služby.

Ak sa klient rozhodne doručiť písomné doklady osobne, úrad ich preberie v priestoroch podateľne vo  vchode do úradu.

Postupy v oblasti služieb zamestnanosti :

  • úrad oznámi klientom a zamestnávateľom, ktorí majú určený kontakt na úrade v čase krízového režimu, že sa všetky termíny na úradoch práce odkladajú
  • za osobné podanie žiadosti o zaradenie do evidencie uchádzačov o zamestnanie bude úrad považovať žiadosť zaslanú e-mailom alebo poštou v lehote do 7 dní odo dňa skončenia rozhodujúcich skutočností napr. skončenia zamestnania, v prípade neskoršieho zaslania bude uchádzač zaradený dňom zaslania žiadosti
  • nedostavenie sa na kontakt v stanovenom termíne počas trvania krízovej situácie sa nepovažuje za porušenie povinností; ďalší termín pre uchádzača úrad určí písomne, a to listom, alebo e-mailom
  • nepredloženie dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností
  • nepredloženie rozhodných dokladov pre vedenie v evidencii vrátane dokladu o dočasnej práceneschopnosti a o ošetrovaní člena rodiny sa počas trvania krízovej situácie nebude považovať za porušenie povinností
  • úrad ruší všetky pripravované výberové konania
  • úrad ruší všetky plánované stretnutia so zamestnávateľmi, osobné návštevy u zamestnávateľov, burzy práce a výberové konania
  • úrad ruší všetky informačno-poradenské služby aktivity pre uchádzačov
  • úrad ruší všetky aktivity zamerané na zvyšovanie zamestnateľnosti pre uchádzačov, t. j. prerušuje sa realizácia všetkých národných projektov, pri ktorých dochádza ku kontaktu s väčším počtom osôb, a všetci zapojení uchádzači o zamestnanie budú o pozastavení informovaní
  • úrad ruší vykonávanie aktivačných činností

V oblasti pomoci v hmotnej núdzi, náhradného výživného, štátnych sociálnych dávok, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia, preukazu a parkovacieho preukazu počas krízovej situácie:

  • úrad akceptuje žiadosti posielané poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom a e-mailom
  • ak klient donesie žiadosť osobne, bude prebraná v priestoroch podateľne pri vchode úradu
  • skutočnosti, rozhodujúce na trvanie nároku na dávky, príspevky, preukaz a parkovací preukaz môže klienti úradu oznamovať poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom alebo telefonicky. Zamestnanec úradu o telefonickom oznámení urobí záznam
  • ak klient donesie dokument osobne, bude prebraný v priestoroch podateľne úradu pri vchode do úradu
  • doklady o výdavkoch na prepravu, výkazy o počte hodín vykonanej osobnej asistencie a potvrdenia o vyplatených odmenách môže klient oznamovať úradu poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom, prípadne osobne na recepcii úradu
  • ak klient počas obdobia krízovej situácie nevyhovie výzve úradu v určenej lehote, na uvedenú povinnosť sa prihliada ako na splnenú, ak výzve vyhovie do 8 pracovných dní od skončenia krízového režimu
  • na povinnosti klienta, vyplývajúce z poskytnutého jednorazového peňažného príspevku na kompenzáciu, musí úrad prihliadať osobitne
  • preukaz a parkovací preukaz na žiadosť klienta úrad vydá
  • sociálnu posudkovú činnosť bude úrad vykonávať prioritne telefonicky len v odôvodnených prípadoch za prítomnosti posudzovanej osoby prípadne v jej domácnosti
  • lekársku posudkovú činnosť treba vykonávať za prítomnosti posudzovanej osoby, len ak na osobnom stretnutí napriek krízovej situácii klient naďalej trvá
  • podmienka výkonu činností ako aj aktivačnej činnosti podľa osobitného predpisu sa bude považovať za splnenú, aj keď sa počas krízovej situácie nebude vykonávať.
  • prijať žiadosť na resocializačný príspevok od klienta je možné v priestoroch podateľne úradu a v prípade potreby telefonicky konzultovať so sociálnym kurátorom, ak sa obdobie ôsmich pracovných dní po prepustení prekrýva s vyhlásenou krízovou situáciou, za podmienku splnenia uchádzania sa o pomoc orgánu SPODaSK možno považovať 8 pracovných dní mimo vyhlásenej krízovej situácie,  počas krízovej situácie sa resocializačný príspevok vypláca – vzhľadom na jeho účel (vybavenie osobných dokladov a zabezpečenie nevyhnutných vecí osobnej potreby).

Miera triedenia komunálneho odpadu za rok 2019

Úroveň vytriedenia komunálneho odpadu za rok 2019: 20,21%

Sadzba poplatku pre rok 2019 za uloženie zmesového komunálneho odpadu (20 03 01) a objemného odpadu (20 03 07) na skládku odpadov v euro/t (platná od 1.3.2020 do 28.2.2021): 22,00 €

Voľby do Národnej rady SR 2020 - výsledky

Voľby sa uskutočnili 29.2.2020

Výsledky za obec Horné Naštice

Počet zapísaných voličov: 389

Počet zúčastnených voličov: 304

Počet návratných obálok z cudziny: 3

Účasť voličov: 78,14 %

Počet platných hlasov spolu: 297

 

Platné hlasy odovzdané pre politické subjekty v Horných Našticiach:

OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti (OĽANO), NOVA, Kresťanská únia (KÚ), ZMENA ZDOLA: 59

SMER - sociálna demokracia: 58

Kresťanskodemokratické hnutie: 52

SME RODINA: 42

Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko: 27

ZA ĽUDÍ: 14

Koalícia Progresívne Slovensko a SPOLU - občianska demokracia: 13

Sloboda a Solidarita: 9

VLASŤ: 8

DOBRÁ VOĽBA: 7

Slovenská národná strana: 3

Socialisti.sk: 3

Slovenské Hnutie Obrody: 1

HLAS ĽUDU: 1

 

Súhrnné výsledky hlasovania za SR

Počet voličov zapísaných v zoznamoch voličov: 4 432 419

Počet voličov, ktorí sa zúčastnili na hlasovaní: 2 916 840 

Účasť voličov: 65,8 %

Počet platných hlasov spolu: 2 881 511

 

Podiel platných hlasov

OĽANO: 25,02%

SMER-SD: 18,29%

SME RODINA: 8,24%

ĽSNS: 7,97%

Koalícia PS a SPOLU: 6,96% -  Nebola dosiahnutá hranica zvoliteľnosti pre koalíciu - PS/SPOLU 7%

SaS: 6,22%

ZA ĽUDÍ: 5,77%

 

Ordinačné hodiny v Uhrovci - Mikulášová

Všeobecná ambulancia pre dospelých v Uhrovci

Lekár: MUDr. Gabriela Mikulášová

Sestra: Žaneta Galbavá

Od 1. februára:

Pondelok: 6.00 hod. - 15.00 hod.
Utorok: 6.00 hod. - 12.00 hod.
Streda: 6.00 hod. - 16.00 hod.
Štvrtok: 6.00 hod. - 12.00 hod.
Piatok: 6.00 hod. -11.00 hod.

 

Súbor na stiahnutie: Ordinačné hodiny v Uhrovci - Mikulášová (súbor PDF, 88kB, otvorí sa v novom okne)

Obecný úrad

Obecný úrad Horné Naštice

Základné info

Adresa:

Obec Horné Naštice
Obecný úrad č. 75
956 41 Horné Naštice

Tel.:

+421 (0)38 7684120

E-mail.:

ocu(zavináč)obechornenastice.sk

Úradné hodiny

Pondelok (stránkový deň)
7.30 - 15.00 h.
Utorok (stránkový deň)
7.30 - 15.00 h.
Streda (stránkový deň)
7.30 -12.00 a 12.30 - 17.00 h.
Štvrtok (nestránkový deň)
7.30 - 15.00 h.
Piatok (stránkový deň)
7.30 - 14.00 h.

Virtuálny cintorín

Virtuálny cintorín
obce Horné Naštice
nájdete na tejto externej webovej stránke:

Virtuálny cintorín
obce Horné Naštice
(odkaz sa otvorí
v novom okne)

Skočiť na začiatok | Skočiť na Vrchné menu | Skočiť na hlavné menu | Skočiť na obsah | Skočiť na pätičku
Uložiť
Nastavenie použitia cookies
Používame cookies, aby sme vám zaistili čo najlepší zážitok z našej webovej stránky. Ak odmietnete používanie cookies, táto webová stránka nemusí fungovať podľa očakávania.
Povoliť všetky
Odmietnuť všetky
Čítať ďalej
Analytické cookies
Slúžia na analýzu správania návštevníka na webovej stránke a následne na zlepšovanie jej funkčnosti a vzhľadu. Využívame služby externého poskytovateľa Google Analytics od spoločnosti Google
Google Analytics
Akceptovať
Zamietnuť